Je to pochopitelné. Vy jste do té techniky vrazili spousty peněz, a tak chcete vědět, jak se s takovou drahou technikou hospodaří. Jenže, jak to zařídit?
Jedna z možností je detektiv, který bude řečený stroj sledovat. Bude si psát lžíce bagrem naložené a při jízdě se ukryje ve výfuku. Ne, to byl samozřejmě vtip, tím by výfuk ucpal a řidič by jej objevil. Ukryje se na střeše, tam je to takové nenápadné. Jenže, zase, kolegové na to řidiče upozorní. Herdek tak kde toho detektiva ukryjeme?
Odpověď je jednodušší, než se zdá. Nikam.
Ono totiž vůbec nebude toho člověka třeba. Sledovat se totiž v dnešní době dá i poněkud jinak, a to pomocí družic, které nad námi krouží na obloze v noci ve dne. V noci sem tam můžete vidět osamělou tečku bez majáků kolem, jak putuje oblohou a zdá se, jako by kličkovala. Je to však jen zdání, letí rovně a snímá vše na zemi, co je pro její účel podstatné a co jí majitel, či někdo jiný zadal. A tak se dají sledovat i automobily, či jakékoli jiné vozidlo.
Toto satelitní sledování najde vozidlo i v husté dopravě a i tam, kde vůbec nemá co hledat. Vy to však budete vědět.
Firma, která toto zařízení provozuje vám však umožní sledování dalších detailů. Ono, klidně i těch výše zmíněných, totiž práci bagru, nakladače, prostě toho, co si budete přát sledovat a co pak můžete použít pro své potřeby.
Není v tom nic nezákonného, vy jste majitel těch sledovaných strojů a přes to nejede vlak.
Toto sledování vám umožní ve svém softwaru pak vytisknout třeba denní nebo měsíční grafy, takže máte krásný přehled, co a jak. Tak můžete snadno vidět, že pan Novák udělal deset fůr, ale pan Škubánek jen šest, i když jich má napsaných patnáct. Ano, i takoví jsou lidi.
Právě na takové je bič v podobě satelitního sledování práce. A když graf pak panu podvodníčkovi jako zaměstnavatel předložíte, bude notně překvapen. A příště si dá velký pozor.